Τετάρτη 27 Ιουνίου 2012
Κορρές: Το απόλυτο ελληνικό brand!
Από τον Παναγιώτη Χριστόπουλο
Δεκαέξι χρόνια τώρα, τα φυσικά καλλυντικά του Γιώργου Κορρέ, με τις πρώτες ύλες να μυρίζουν Ελλάδα και το ξεχωριστό design, είναι ο ιδανικός πρεσβευτής της ελληνικής επιχειρηματικότητας στο εξωτερικό
Η εταιρεία φυσικών καλλυντικών Korres Natural Products δεν μετράει πάνω από 16 χρόνια ζωής. Κι όμως, για πολλούς από εμάς μοιάζει σαν να ήταν μέρος της καθημερινότητάς μας από πάντα. Σχεδόν δεν θυμόμαστε τη μυρωδιά του παλιού μας σαμπουάν ή ανηλιακού –μόνο του προϊόντος του Γιώργου Κορρέ που χρησιμοποιούμε τώρα. Η αίσθηση είναι τόσο έντονη, όχι μόνο επειδή της προϊόντα της Korres είναι ποιοτικά, αλλά και για έναν ακόμη λόγο, εξαιρετικά σημαντικό για την στήλη «Ψωνίζουμε Ελληνικά» που κάθε Τρίτη σάς παρουσιάζει μια 100% ελληνική εταιρεία που αξίζει να βάλετε στην καθημερινή σας ζωή.
Ποιος λόγος, λοιπόν, είναι αυτός; Και τι παράδειγμα δίνει ο Γιώργος Κορρές στην ελληνική επιχειρηματικότητα με την εταιρεία του; Μιλάμε, βέβαια, για την αναγνωρισιμότητα της μάρκας. Γιατί δεν φτάνει μόνο να παράγεις ένα ποιοτικό, 100% ελληνικό προϊόν, ούτε να καταφέρνεις να κρατάς τις τιμές σου χαμηλά. Εξίσου σημαντική με την παραγωγή σου είναι η επικοινωνία του μηνύματός σου. Και η Korres Natural Products το έχει επιτύχει αυτό στον μέγιστο βαθμό. Δεν μιλάμε μόνο για την Ελλάδα: Σήμερα τα προϊόντα της διατίθενται με μεγάλη επιτυχία σε 30 χώρες.
Κάπως έτσι, συμπληρώνεται το παζλ του πώς ένας Έλληνας επιχειρηματίας μπορεί, ακόμη και σε περιόδους τεράστιας κρίσης όπως η σημερινή, να πετύχει. Το παράδειγμα της εταιρείας φυσικών καλλυντικών του Γιώργου Κορρέ και της αναγνωρισιμότητάς της έρχεται να σταθεί δίπλα στην επιμονή στην ποιότητα της Boxer Φειδάς, στο ελληνικό δαιμόνιο της Bic-Βιολέξ, στην αγάπη για την Ελλάδα και την φύση της της Apivita και στην τόλμη της Intergamma που εν καιρώ κρίσης έβγαλε ένα 100% ελληνικό προϊόν, το Herbal Tea. Είναι οι εταιρείες που σάς έχουμε παρουσιάσει μέχρι σήμερα στην ενότητά μας «Ψωνίζουμε Ελληνικά» και που δείχνουν τον δρόμο για το πώς η χώρα μας θα βρει τον δρόμο της εξόδου από την κρίση, μέσω της ανάπτυξης. Θα συνεχίσουμε με ακόμη περισσότερα ελληνικά προϊόντα που αξίζουν της προσοχής όλων μας.
Από βοηθός φαρμακοποιού... εξαγωγέας σε 30 χώρες
Ο Γιώργος Κορρές είναι ένα υπέροχο παράδειγμα οραματιστή επχειρηματία. Ξεκίνησε από χαμηλά, ως βοηθός φαρμακοποιού. Όχι όμως οποιουδήποτε φαρμακοποιού. Το φαρμακείο Τζιβανίδη ήταν το πρώτο ομοιοπαθητικό φαρμακείο στην Ελλάδα και εκεί ο Γιώργος Κορρές έμαθε πολλά για την δύναμη της ελληνικής φύσης. Αργότερα ανέλαβε την διεύθυνσή του. Ήταν το 1992, όταν ο Γιώργος Κορρές ήταν μόλις 27 ετών. Τέσσερα χρόνια αργότερα αποφάσισε να ιδρύσει και μια εταιρεία που θα έφτιαχνε φυσικά καλλυντικά, φαρμακευτικά είδη και διαιτητικά προϊόντα. Δεκαέξι χρόνια μετά τα εξάγει, ειδικά τα καλλυντικά και τα αντηλιακά του, σε 30 χώρες σε ολόκληρο τον κόσμο.
Η Korres Natural Products συνεργάζεται στενά με τον τομέα Φαρμακογνωσίας του Φαρμακευτικού τμήματος του Πανεπιστημίου Αθηνών ώστε να εξερευνά στο έπακρο τις ιδιότητες της ελληνικής φύσης και να τις χρησιμοποιεί στα προϊόντα της. Αλλά, βέβαια, δεν σταμάτησε εκεί. Διατηρεί δύο υπερσύγχρονα εργαστήρια έρευνας και ανάπτυξης, που κάθε τόσο γεννούν σημαντικές καινοτομίες στον τομέα των φυσικών καλλυντικών. Στο πρώτο, οι χημικοί και οι βιολόγοι του αναπτύσσουν συνεχώς νέες φόρμουλες προϊόντων βασισμένων στην ελληνική φύση. Στο δεύτερο, οι γεωπόνοι και οι χημικοί του, προχωρούν σε βιολογικές καλλιέργειες επιλεγμένων φυτών, ώστε να μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα καλύτερα δυνατά εκχυλίσματα και έλαια στα καλλυντικά και τα υπόλοιπα προϊόντα της εταιρείας!
Δεν είναι, λοιπόν, τυχαία η παγκόσμια αναγνώριση για την ποιότητα των προϊόντων της Korres Natural Products. Όμως κι αυτή θα ήταν ίσως αρκετά πιο περιορισμένη αν ο Γιώργος Κορρές, από την πρώτη στιγμή λειτουργίας της εταιρείας του, δεν είχε συνειδητοποιήσει πόσο σημαντική για μια τέτοια μάρκα είναι να φαίνεται μοντέρνα και να διαδίδει ένα ισχυρό μήνυμα. Οι συσκευασίες των προϊόντων της Korres Natural Products, τα πανέμορφα κουτιά της από ακριβό χαρτόνι, τα κομψά της μπουκάλια, τα χρώματα, οι φωτογραφίες, ακόμη και οι γραμματοσειρές στα ονόματα των συστατικών, συνθέτουν ένα πρωτοποριακό design που έχει συνδεθεί άμεσα με την εταιρεία και κάνει την αναγνωρισιμότητά της άμεση.
Ακόμη και οι εγκαταστάσεις της Korres Natural Products μοιάζουν με συσκευασία προϊόντος της! Η ίδια γραμματοσειρά, τα ίδια χρώματα, μια εμμονή στο design που δεν είναι τυχαία. Ο Γιώργος Κορρές μπορεί να καυχιέται σήμερα ότι διαθέτει την πιο... «μάρκα» από όλες τις ελληνικές μάρκες. Σήμερα, από την Korres Natural Products παράγονται περίπου 400 προϊόντα, τα οποία θα τα βρει κανείς σχεδόν σε κάθε ελληνικό φαρμακείο (5.600 φαρμακεία σε όλη την Ελλάδα), αλλά και στα καταστήματα Κορρές. Και, βέβαια, σε επιλεγμένα σημεία σε 30 χώρες του κόσμου. Είναι ενδεικτικό το ότι ενώ στην Ελλάδα υπάρχουν 5 καταστήματα Κορρές, στο εξωτερικό υπάρχουν άλλα 23!
Όλος ο κόσμος ξέρει τον Κορρέ
Για την ποιότητα των προϊόντων της εταιρείας αξίζει μια ματιά στα διεθνή βραβεία που έχουν κερδίσει. Ο κατάλογος μοιάζει ατελείωτος και κάθε χρόνο επεκτείνεται, καθώς το τμήμα έρευνας και τεχνολογίας βγάζει ακόμη πιο ποιοτικές φόρμουλες και προϊόντα. Ο Γιώργος Κορρές αρνείται να επαναπαυθεί στις δάφνες του. Το πρώτο προϊόν Κορρέ ήταν ένα αρωματικό σιρόπι για το λαιμό με μέλι και γλυκάνισο, εμπνευσμένο από το θερμαντικό ρακόμελο που έφτιαχνε ο παππούς Γιώργος Κορρές στην ιδιαίτερη πατρίδα του, τη Νάξο. Το διέθετε ο Γιώργος Κορρές ο νεότερος στο φαρμακείο του, πίσω από το Παναθηναϊκό Στάδιο. Από τότε μέχρι σήμερα, εκατοντάδες άλλα παρόμοια προϊόντα έχουν κάνει τον γύρο του κόσμου, αλλά εκείνο το φαρμακείο, το πρώην φαρμακείο Τζιβανίδη, παραμείνει η μεγάλη αγάπη του Γιώργου Κορρέ...
Και για όποιον αναρωτιέται πού οδηγεί οικονομικά όλο αυτό το μοντέλο, αρκεί μια ματιά στα νούμερα που έκανε η Korres Natural Products το 2011, έτος βαθειάς ύφεσης: Το έτος έκλεισε με αύξηση πωλήσεων στην ελληνική αγορά αλλά και με αύξηση των εξαγωγών κατά 15%. Ενώ στις αγορές προτεραιότητας που για την εταιρεία είναι οι Γερμανία, Ισπανία και Ρωσία, οι πωλήσεις ανέβηκαν κατά 18%! Ελληνική φύση, ποιοτικό προϊόν, εκπροσώπηση της χώρας μας στο εξωτερικό: Η συνταγή του Γιώργου Κορρέ μάς εντυπωσιάζει και δεν θα σταματήσουμε να την χρησιμοποιούμε ως παράδειγμα της υγιούς ελληνικής επιχειρηματικότητας.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου