Δευτέρα 22 Μαρτίου 2010

ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΑΚΗΣ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΟΥ ΜΑΣ ΚΑΝΟΥΝ ΠΕΡΗΦΑΝΟΥΣ ΝΑΙ ΜΕ ΠΑΝΕΜΟΡΦΑ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΙΚΑ ΠΕΤΑΛΙΑ


Το site μου αρκεί για να μπορώ να φτάνω σε όλο τον κόσμο. Ούτε τηλέφωνο χρησιμοποιώ, με το e-mail κάνεις τη δουλειά σου μια χαρά»

Ιδρυτής της Jam Pedals, που πουλάει χειροποίητα πετάλια για ηλεκτρική κιθάρα σε 15 χώρες αλλά και σε όλο τον κόσμο μέσω του μεγαλύτερου διαδικτυακού μουσικού καταστήματος


Αν οι επιχειρηματίες που παρουσιάζονται στις υπόλοιπες σελίδες μας είναι αυτό που λέμε «φτασμένοι», ο Γιάννης Αναστασάκης μπορούμε να πούμε ότι για τα 25 του χρόνια έχει φτάσει πολύ μακριά και συνεχίζει ακάθεκτος.

Σπούδασε ηλεκτρολόγος μηχανικός στο Πολυτεχνείο και το πάθος του από την ηλικία των 10 ετών ήταν η μουσική. Κάπου το 2005, το μικρόβιο της περιέργειας τον έκανε να αρχίσει να σκαλίζει τον μουσικό εξοπλισμό του. Και, πιο συγκεκριμένα, τα «πεταλάκια» (που χρησιμοποιεί ένας ηλεκτρικός κιθαρίστας για να δώσει διαφορετική χροιά στον ήχο του). «Είδα αρχικά πώς λειτουργούν. Εψαξα στο Internet, βρήκα διαγράμματα, έμαθα τη φιλοσοφία τους. Μετά σκέφτηκα να αρχίσω να τα φτιάχνω κι εγώ, βελτιώνοντάς τα σύμφωνα με το δικό μου αυτί».

Σήμερα, τα «πεταλάκια» του Γιάννη, τα Jam Pedals, έχουν επίσημους αντιπροσώπους σε 15 χώρες σε όλο τον κόσμο και διατίθενται σε ένα από τα μεγαλύτερα μουσικά καταστήματα της υφηλίου, το διαδικτυακό thomann.de. «Τον πρώτο καιρό έφτιαχνα λίγα. Οσα μπορεί να φτιάξει ένας άνθρωπος που δουλεύει μόνος του, με ένα κολλητήρι. Στη συνέχεια, όσο αυξανόταν η πελατεία μου στην Ελλάδα, άρχισα να βγαίνω και προς το εξωτερικό». Τα Jam Pedals ήταν τόσο ποιοτικά, που πουλούσαν από μόνα τους. Φτάνει κάποιος να τα δοκίμαζε και αμέσως πειθόταν. Αυτό συνέβη π.χ. με τον Massimo Varini, πασίγνωστο κιθαρίστα στην Ιταλία που έχει συνεργαστεί με ονόματα όπως ο Lucio Dalla και ο Eros Ramazzotti. «Τον γνώρισα στην πρώτη έκθεση στην οποία πήρα μέρος, στη MAF του Φιοράνο. Ο Βαρίνι έπαιξε με τα πεταλάκια μου και ενθουσιάστηκε. Αμέσως μου ζήτησε να του φτιάξω μια πεταλιέρα, αποτελούμενη από 3 - 4 πεταλάκια. Ετσι, έγινα γνωστός στην Ιταλία και άρχισα να δέχομαι παραγγελίες από εκεί. Οι κιθαρίστες είδαν ότι ο Βαρίνι έπαιζε με τα δικά μου πετάλια και ήθελαν κι αυτοί να τα δοκιμάσουν».

Το word of mouth, διασήμων και μη, λειτούργησε λοιπόν ευεργετικά για τον Γιάννη. «Βέβαια, τίποτε απ' όλα αυτά δεν θα συνέβαινε αν αυτό που έφτιαχνα δεν άξιζε πραγματικά. Αυτό που με βοήθησε πολύ ήταν το ότι ο ίδιος ήμουν μουσικός. Ετσι, ήξερα τι ήχο ακριβώς θέλω να πετύχω». Ακόμα και σήμερα, ο Γιάννης χρησιμοποιεί κολλητήρι για να φτιάξει τα πεταλάκια του. Απλώς συνεργάζεται και με ένα εργαστήριο που του ετοιμάζει τις πλακέτες και το εξωτερικό μεταλλικό περίβλημα. «Δεν υπάρχει άλλος τρόπος, από ένα σημείο και μετά όλα γίνονται στο χέρι. Tα τρανζίστορ που χρησιμοποιώ εγώ είναι κατασκευασμένα τη δεκαετία του '60 και του '70, πλέον δεν κατασκευάζονται και δεν «συνεργάζονται» με τα σύγχρονα μηχανήματα. Ο ήχος αναφοράς είναι του τότε, οπότε και τα κυριότερα υλικά είναι του τότε. Ψάχνω ώρες ολόκληρες σε αποθήκες στο Internet ή στο eBay και προμηθεύομαι τα υλικά μου».

Ο Γιάννης δεν φροντίζει μόνο για το «τεχνικό» κομμάτι. Τον ενδιαφέρει και η εμφάνιση αυτών που φτιάχνει. Κάθε πεταλάκι του είναι ζωγραφισμένο στο χέρι, από φίλους και πλέον συνεργάτες του, αποφοίτους της Καλών Τεχνών ή απλώς χομπίστες. «Μπορεί κάποιος να κάνει και τη δική του παραγγελία, αν θέλει κάτι περισσότερο στα μέτρα του, ηχητικά και εμφανισιακά. Αλλά θα πρέπει να περιμένει ένα με ενάμιση μήνα», μας λέει. Το σπίτι του είναι η μονάδα παραγωγής του: «Εχω στήσει εδώ το εργαστήριό μου. Συνεχώς το βελτιώνω. Εχω αρχίσει να συνεργάζομαι και με άτομα που μπορούν να με βοηθήσουν στην κατασκευή. Αυτό μου πήρε πολύ χρόνο - το να βρω τα κατάλληλα άτομα. Φαίνεται απλή δουλειά, αλλά δεν είναι καθόλου. Ακόμα κι αν σταματήσω να πιάνω το κολλητήρι, δεν θα σταματήσω ποτέ να έχω τον τελευταίο λόγο ως προς το αποτέλεσμα. Μόνο τα δικά μου αυτιά μπορώ να εμπιστευτώ».

Και το Internet, η βιτρίνα του: «Το site μου (www.jampedals.com) αρκεί για να μπορώ να φτάνω σε όλο τον κόσμο. Ούτε τηλέφωνο χρησιμοποιώ, με το e-mail κάνεις τη δουλειά σου μια χαρά», μας λέει. «Xωρίς το μεράκι και την αγάπη γι' αυτό που κάνεις, δεν γίνεται τίποτα. Και, φυσικά, πρέπει το προϊόν να είναι καλό. Εγώ μπορώ άνετα να «σηκώσω» σήμερα παραγγελίες για 200 κομμάτια καθημερινά (σ.σ. αυτό μεταφράζεται σε ημερήσιο τζίρο περί τα 20.000 - 30.000 ευρώ). Αλλά δεν το κάνω ακόμα. Γιατί, αν βιαστώ και η ποιότητα δεν παραμείνει η ίδια, θα χάσω πολύ περισσότερα απ' ό,τι κερδίζω».


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου