Δευτέρα 8 Μαρτίου 2010

Στροφή Ελλήνων στα ντόπια προϊόντα

Ναι στα ελληνικά παραδοσιακά τρόφιμα και ποτά λέει η συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων καταναλωτών οι οποίοι δηλώνουν διατεθειμένοι να πληρώσουν επιπλέον για την αγορά τους. Κόντρα λοιπόν στην οικονομική κρίση και στη σαφή στροφή των καταναλωτών στα ανώνυμα προϊόντα των σούπερ μάρκετ, οι Έλληνες κα


Στροφή Ελλήνων στα ντόπια προϊόνταακόμη και αν είναι η τιμή τους είναι 10% υψηλότερη συγκριτικά με αυτή των βιομηχανοποιημένων τροφίμων και ποτών.

Τα συμπεράσματα αυτά προκύπτουν από έρευνα, που πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη, στο πλαίσιο του μεταπτυχιακού προγράμματος της Αγροτικής Οικονομίας, της Γεωπονικής Σχολής του Α.Π.Θ. και αποκαλύπτει τη συμπεριφορά του σύγχρονου Έλληνα καταναλωτή απέναντι στα ελληνικά παραδοσιακά τρόφιμα και ποτά.

Συγκεκριμένα ποσοστό 48,8% των καταναλωτών που συμμετείχαν στην έρευνα απάντησαν, ότι καταναλώνουν συχνά παραδοσιακά τρόφιμα και ποτά, ποσοστό 29,5% δήλωσε ότι καταναλώνει περιστασιακά, το 16,9% ότι τα καταναλώνει πολύ συχνά, το 4,3% των ερωτηθέντων τα καταναλώνει σπάνια, ενώ μόνο το 0,5% δεν καταναλώνει ποτέ παραδοσιακά τρόφιμα και ποτά.

Αναφορικά με τα διάφορα είδη των παραδοσιακών τροφίμων και ποτών, τα δημοφιλέστερα στην κατανάλωση είναι το γιαούρτι, το μέλι, τα τοπικά τυριά, οι μαρμελάδες, τα γλυκά κουταλιού, ο τραχανάς, οι χυλοπίτες και το κρασί. Η πλειονότητα των καταναλωτών αγοράζει παραδοσιακά τρόφιμα και ποτά, κυρίως γιατί θεωρεί ότι είναι φτιαγμένα με αγνά υλικά χωρίς χημικά πρόσθετα, είναι πιο υγιεινά από τα βιομηχανοποιημένα και έχουν ωραία γεύση και άρωμα.

Το 82% των καταναλωτών προτιμά τα συσκευασμένα παραδοσιακά τρόφιμα και ποτά. Το 58% διαβάζει πολύ συχνά τις πληροφορίες που αναγράφονται στην ετικέτα των συσκευασμένων παραδοσιακών τροφίμων και ποτών, και ενδιαφέρεται να μάθει κυρίως για την ημερομηνία λήξης, τα συστατικά και τον τόπο προέλευσής τους.

Όσον αφορά στις τιμές των παραδοσιακών τροφίμων και ποτών το 49% τις βρίσκει υψηλές, αλλά οι περισσότεροι δήλωσαν ότι είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν επιπλέον για την αγορά των παραδοσιακών τροφίμων και ποτών με τιμή προσαυξημένη έως 10% συγκριτικά με αυτή των βιομηχανοποιημένων τροφίμων και ποτών. Από την έρευνα προέκυψε επίσης ότι 5 στους 10 καταναλωτές δε θεωρεί ικανοποιητική την διάθεση των παραδοσιακών τροφίμων και ποτών.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου