Πηγαίνοντας και γυρνώντας από Π. Φάληρο Γλυφάδα Τεταρτη βραδυ 26/1 δυο μεγάλα κομμάτια διαδρομής της Λεωφ. Ποσειδώνος με βρεγμένο οδόστρωμα δεν είχαν δημόσιο φωτισμό,ένα κομμάτι έξω από την γλυφάδα και ένα κομμάτι το μεγαλύτερο από την ΥΠΑ μέχρι και πριν από το παλιό αεροδρόμιο με 3 φανάρια με διαβάσεις πεζων ,που πρόσφατα αλλάχτηκε με φωτισμό LED και το διαφήμιζε η Περιφέρεια Αττικής στα μέσα ενημερώσεις και στα κοινωνικά δίκτυα.Σε αυτή την λεωφόρο που εκατοντάδες έχουν χάσει την ζωή τους τις τελευταίες δεκαετίες εδώ και πολλά χρόνια παρατηρώ ότι μετά από μια μικρή η μεγάλη κακοκαιριά κομμάτια της λεωφόρου μένουν χωρίς φωτισμό και αρκετές φορές και χωρίς φανάρια του ΚΟΚ,πιο συχνά από την Αλίμου μέχρι την Γλυφάδα. Πολύ καλό είναι να βάλεις LED να εκσυγχρονίσεις τον δημόσιο φωτισμό και να εξοικονομήσεις ενέργεια,αλλά παράλληλα πρέπει να λειτουργούν σωστά και οι υποδομές υπόγειες καλωδιώσεις,πίνακες ελέγχου κλπ και όχι με την παραμικρή κακοκαιρία να βγαίνουν Off τα LED βάζοντας σε κίνδυνο οδηγούς και πεζούς.Ειναι σίγουρο ότι έχει έχει γινει ατύχημα .Πριν μερικά χρόνια κάτω από αυτές τις συνθήκες παραλίγο όχημα να παρέσερνε πεζό που πέρναγε από διάβαση πεζών με φανάρι που δεν λειτουργούσε,ο πεζός δεν υπολόγισε την ταχύτητα του οχήματος και ο οδηγός δεν τον είδε για να κόψει ταχύτητα πέρασε ελάχιστα εκατοστά από πίσω του,με είχε πιάσει ταχυκαρδία για πολλά λεπτά.
Πολλοί τα θεωρούν λεπτομερείς μπροστά σε αλλά, απλά θα τους αναφέρω ότι με αυτή την (λεπτομέρεια) μπορεί να χαθεί μια ζωή που μπορεί να είναι ένα συγγενικό τους πρόσωπο,φιλικό η ακόμη και ίδιοι,στις λεπτομέρειες κρύβετε ο διάβολος.
Εάν και ο φωτισμός δεν είναι κύρια αιτία των τροχαίων ατυχημάτων αλλά με σχετικές έρευνες στην Αμερική (βλ. National Highway Traffic Safety Administration), οι οποίες αναλύονται και στον παρακάτω σύνδεσμο (βλ. Most Dangerous Times To Drive – Forbes)αναφέρουν ότι το υπερβολικό ποσοστό του 49% των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων συμβαίνει κατά την διάρκεια της νύχτας.
Κατά συνέπεια όσο το φως του ηλίου χάνεται, τόσο αυξάνονται οι πιθανότητες ενός τροχαίου ατυχήματος.
Τα νυχτερινά τροχαία ατυχήματα έχουν στατιστικά και στην Ελλάδα τους περισσότερους σοβαρούς τραυματισμούς και θανατηφόρους.
Κάποιος μπορεί να αναρωτηθεί:
Μα καλά κατά τις νυχτερινές ώρες δεν κυκλοφορούν πολύ λιγότερα οχήματα ;
Ένα στα τρία νυχτερινά τροχαία ατυχήματα που συμβαίνουν κατά την οδήγηση είναι θανατηφόρα.
Γι’αυτό άλλωστε το ποσοστό τους δείχνει να έχει ιδιαίτερη βαρύτητα και σημασία.
Αξιοσημείωτο είναι ότι η μειωμένη ορατότητα κατέχει πρωτεύοντα ρόλο στην αύξηση του κινδύνου.
Ο οπτικός μας κόσμος είναι σχετικά φτωχός υπό συνθήκες χαμηλού φωτισμού, η ευαισθησία του ματιού στην αντίθεση μειώνεται, και η έγχρωμη όραση είναι παραμορφωμένη είτε απουσιάζει.
Κατά κύριο λόγο αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι όσο τα επίπεδα φωτός μειώνονται τόσο αυξάνεται η πιθανότητα να υποτιμάται η ταχύτητα των άλλων οχημάτων, ιδιαίτερα σε κυκλικούς κόμβους και σε διασταυρώσεις όπου τέτοιες αποφάσεις είναι ζωτικής σημασίας.
Είναι προφανές ότι ο επαρκής τεχνητός φωτισμός ελαχιστοποιεί αυτά τα φαινόμενα κατά την διάρκεια της νυχτερινής οδήγησης αρκεί αυτός να υπάρχει…
Για άλλη μια φορά βρίσκοντας αφορμή θα αναφέρω ότι όλοι γνωρίζουμε τους μεγάλους ασθενείς σε αυτή την χώρα (κρατικός μηχανισμός,τοπική αυτοδιοίκηση, δημόσια διοίκηση,κλπ.) και όλοι κάνουμε τα στραβά μάτια και πιο πολύ το πολιτικό σύστημα που μετά από ένα σοβαρό γεγονός βρίσκουν πεδίο αντιπαραθέσεις για να πλήξουν πολιτικά τους αντιπάλους τους,αντί να συνεννοηθούν να τους θεραπεύσουν .
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου