Κυριακή 24 Δεκεμβρίου 2017

ΑΝΤΙΠΛΗΜΜΥΡΙΚΑ ΕΡΓΑ ΣΤΗ Ν.ΣΜΥΡΝΗ ΜΕΤΡΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

ΑΝΤΙΠΛΗΜΜΥΡΙΚΑ ΕΡΓΑ ΣΤΗ Ν.ΣΜΥΡΝΗ
1.ΚΥΡΙΑΚΗ απόγευμα καταγγελία στην αστυνομία επώνυμα στημένος ώσπου ήρθαν,δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτε απλα θα ενημερώσουμε κλπ.κλπ. τα γνωστά
2.ΔΕΥΤΕΡΑ αναλυτική λεπτομερή αναφορά με φωτογραφίες στην προϊσταμένη υδραυλικών έργων Περιφέρεια Αττικής και κοινοποίηση σε άλλους 5-6 αρμόδιους, κοινοποίηση στον Δήμο Ν. Σμύρνης σε δήμαρχο και τεχνικές υπηρεσίες.
ΤΡΙΤΗ ΒΡΑΔΥ Το μόνο που άλλαξε διπλα στο μεγάλο χαντάκι που έφτιαξα εγώ την γελοία περίφραξη του που είχε πέσει Κυριακή βράδυ είναι να προστεθούν δίπλα άλλα 2 φρεάτια με μυτερές μπετόβεργες με περίφραξη μια κορδέλα δίπλα στο πεζοδρόμιο.
Μπορεί να γίνομε κουραστικός αλλά δεν γίνετε αλλιώς,δεν μου αρέσει να είμαι πολίτης δεύτερης κατηγορίας ζω σε μια ευρωπαϊκή χώρα και απαιτώ να έχω ίσα δικαιώματα με τους υπόλοιπους ευρωπαίους, είναι όνειρο το γνωρίζω, αλλά θα προσπαθώ όσο μπορώ έστω και μόνος μου. 
ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΣΕ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΚΑΙ ΔΗΜΟ Η ΔΕΥΤΕΡΗ ΠΟΥ ΣΤΕΛΝΩ 
Κύριοι-ες οι εργολάβοι που εκτελούν τα αντιπλημμυρικά έργα στον δήμο που διοικείτε που σας εξέλεξε ο πολίτης και σας πληρώνει με τους φόρους του,έχουν παραβίαση όλη την νομοθεσία και τις οδηγίες μελετών οδικών έργων, ούτε τα βασικά ,καμία ασφαλή περίφραξη,καμία σήμανση, κανένας φωτισμός , εάν δείχνουν τέτοια εγκληματική αδιαφορία στους συνανθρώπους τους μπορώ να φανταστώ και την ποιότητα των έργων που εκτελούν. Αυτό το χαντάκι μήκους 3-4 μέτρων βάθους περίπου 1,5 μέτρου δίπλα στο πεζοδρόμιο που κλίνει τον μισό δρόμο ήταν σε αυτήν την κατάσταση ΠΑΡΑΣΚ.ΣΑΒ.ΚΥΡ. Δευτερα δεν έλεγξα, από καθαρή τύχη δεν υπήρξε κάποιο σοβαρό ατύχημα την επομένη φορά σίγουρα θα είναι αργά. Ποιό κάτω πάνω σε στροφή μέσα στο σκοτάδι άλλο χαντάκι στην ίδια καταστήση κλπ.κλπ.Τέτοιες παγίδες δεν στήνουν οι λαθροκυνηγοί σε άγρια ζώα, έτσι αντιμετωπίζει τους πολίτες η περιφέρεια και οι εργολάβοι που τους ανέθεσαν τα έργα και ο εκλεγμένος Δήμος που υποτίθεται προστατεύει τους δημότες ,οι κύριοι αυτοί δεν ελέγχονται από κανένα? Στις 16/11.2017 η περιφέρεια μου έστειλε ένα έγγραφο με ΑΡΙΘ.ΠΡΩΤ.236953 με διάφορα που έπρεπε να κάνουν οι εκτελούντες το έργο για την ασφάλεια των πολιτών, δεν έγινε τίποτε απολυτός
Επισυνάπτω φωτογραφικό υλικό, υπάρχει και video.
Γενική Γραμματεία Δημοσίων Έργων
ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ & ΟΔΗΓΙΕΣ ΣΗΜΑΝΣΗΣ ΕΚΤΕΛΟΥΜΕΝΩΝ ΕΡΓΩΝ
* να παρέχει έγκαιρη και σταδιακή ενημέρωση στους χρήστες της οδού, �
* να μεταδίδει ένα ξεκάθαρο, απλό μήνυμα προειδοποιώντας για τη μορφή και το εί- �δος του εμποδίου, �
* να προκαλεί το σεβασμό από όλους τους χρήστες της οδού κερδίζοντας την αξιοπιστία τους, �
* να χρησιμοποιεί διατάξεις ρύθμισης της κυκλοφορίας, λαμβάνοντας υπόψη ότι οι οδηγοί θα συμμορφώνονται με αυτές, μόνο όταν αντιλαμβάνονται με σαφήνεια ότι αυτό πρέπει να κάνουν, �
* να προσφέρει επαρκή χρόνο για την κατάλληλη ανταπόκριση των οδηγών, �
* να πληροφορεί για την παύση ισχύος των προηγουμένων ρυθμίσεων, �
* να είναι συνεπής και εξίσου κατανοητή, αλλά και ομοιόμορφη για όλα τα εργοτάξια κατά μήκος του ίδιου οδικού άξονα, �
* να παρέχει στους οδηγούς, ενημέρωση έγκαιρη και επαρκή για ότι θα συναντήσουν ώστε σε καμιά περίπτωση αυτοί να μην αιφνιδιάζονται από διαταραχές στην κανονική λειτουργία της κυκλοφορίας, λόγω των εκτελούμενων έργων, �
* να μην εξαναγκάζει τους οδηγούς σε απότομους ελιγμούς, �
* να προβλέπει τη χρήση στοιχείων σήμανσης και την τοποθέτησή τους έτσι ώστε να διασφαλίζεται η αποτελεσματικότητα τους κάτω από διαφορετικές συνθήκες φωτισμού και καιρού, �
* σε περίπτωση σημαντικού μήκους εργοταξιακής ζώνης η αναγκαία πληροφόρηση θα πρέπει να δίνεται και με επαναλαμβανόμενες πινακίδες, ανά αποστάσεις που δεν θα υπερβαίνουν σε καμιά περίπτωση τα 1000 m, �
* να προβλέπει σήμανση για όλες τις δραστηριότητες ή και κινδύνους επί της οδού με τη διαδοχή των πληροφοριών ανά συγκεκριμένες αποστάσεις. �Επισημαίνεται ότι η πληροφόρηση δεν πρέπει να δίνεται πολύ πριν από τη θέση εκτέλε- σης των έργων, επειδή σ’ αυτή την περίπτωση, οι οδηγοί τείνουν να λησμονούν την πλη- ροφόρηση ή να δυσπιστούν για την επικαιρότητά της. Ακόμη, όπου απαιτείται, πρέπει να απομακρύνονται ή καλύπτονται όλα τα στοιχεία της υφιστάμενης σήμανσης που αντιβαί- νουν στις νέες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις. �Ο μελετητής της σήμανσης οφείλει να λαμβάνει υπόψη του βασικούς κανόνες για την ικανότητα της λειτουργίας για την οπτική αναζήτηση πληροφορίας, οι οποίοι αναφέρονται στη συνέχεια. �Τα βασικά χαρακτηριστικά του ανθρώπου τα οποία επηρεάζουν την ικανότητα του και τα οποία καθορίζουν το είδος των σφαλμάτων που συνήθως κάνουν οι οδηγοί συνοψίζονται στα ακόλουθα. �
• Έχει εκτιμηθεί ότι 90% της πληροφορίας που χρησιμοποιούν οι οδηγοί είναι οπτική. Μόνο σε ένα μικρό μέρος του οπτικού πεδίου του ο ανθρώπινος οφθαλμός έχει την ικανότητα πραγματικής ακρίβειας προσδιορισμού αυτών που βλέπει. Όταν οδηγού- με ψάχνουμε το σκηνικό της οδού με μια σειρά σημειακών επικεντρώσεων, κοιτάζοντας διαδοχικά αντικείμενα που μας ενδιαφέρουν.

ΠΕΡΙΦΡΑΞΗ ΕΡΓΟΤΑΞΙΩΝ
Οικοδομικών, Οδικών και άλλων Κατασκευαστικών Έργων
Οι περί Ασφάλειας και Υγείας στην Εργασία Νόμοι του 1996 έως 2011
Οι περί Ασφάλειας και Υγείας�(Ελάχιστες Προδιαγραφές για Προσωρινά ή Κινητά Εργοτάξια) Κανονισμοί του 2002 (Κ∆Π 172/2002)
ΚΑΛΗ ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΓΙΑ ΣΥΜΜΟΡΦΩΣΗ ΜΕ ΤΙΣ ΠΡΟΝΟΙΕΣ ΤΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ
Η περίφραξη του εργοταξίου στοχεύει στην αποτελεσματική απομόνωση του χώρου των εργασιών, ώστε ν’ αποτρέπεται η είσοδος σ’ αυτόν προσώπων τα οποία δεν έχουν εργασία. Με τον τρόπο αυτό αποφεύγεται η έκθεση σε κίνδυνο καθώς και η πρόκληση ατυχημάτων ή/και επαγγελματικών ασθενειών σε πρόσωπα που μπορεί να επηρεαστούν από τις δραστηριότητες στο εργοτάξιο.
Η εφαρμογή της πιο κάτω Καλής Πρακτικής απαιτείται για συμμόρφωση με τις σχετικές πρόνοιες των περί Ασφάλειας και Υγείας στην Εργασία Νόμων του 1996 έως 2011 και των ακόλουθων σχετικών Κανονισμών:
− Περί Ασφάλειας και Υγείας (Ελάχιστες Προδιαγραφές για Προσωρινά ή Κινητά Εργοτάξια) Κανονισμών του 2002 (Κ∆Π 172/2002).
− Περί ∆ιαχείρισης Θεμάτων Ασφάλειας και Υγείας στην Εργασία Κανονισμών του 2002 (Κ∆Π 173/2002).
− Περί Ελάχιστων Προδιαγραφών για τη Σήμανση Ασφάλειας και Υγείας στην Εργασία Κανονισμών του 2000 (Κ∆Π 212/2000).
Το είδος της περίφραξης πρέπει να καθορίζεται στο Σχέδιο Ασφάλειας και Υγείας και τις Τεχνικές Προδιαγραφές κάθε έργου.
Η επιλογή του είδους της περίφραξης γίνεται πάντοτε με βάση τα αποτελέσματα της εκτίμησης κινδύνου για κάθε εργοτάξιο.
Στην εκτίμηση κινδύνου λαμβάνονται υπόψη μεταξύ άλλων και τα ακόλουθα:
5.1. Ο περιβάλλοντας χώρος - Η θέση του εργοταξίου:
∆ημόσια κτίρια, όπως π.χ. σχολεία, εμπορικά κέντρα, κέντρα αναψυχής ή και άλλες δραστηριότητες που γειτνιάζουν στο χώρο του εργοταξίου ή βρίσκονται στην ευρύτερη περιοχή του εργοταξίου με αποτέλεσμα να υπάρχει αυξημένη διακίνηση του κοινού. �
Άλλες δραστηριότητες που υφίστανται ή προβλέπονται να πραγματοποιηθούν στον περιβάλλοντα χώρο όπως π.χ. άλλα εργοτάξια. �
Η τροχαία κίνηση (πυκνότητα, όριο ταχύτητας). �
Η διακίνηση του κοινού. �5.2. Η φύση των εργασιών, όπως π.χ. οι ιδιαίτερες συνθήκες και απαιτήσεις για οδικά έργα, πολυώροφα κτίρια κ.α. �Η περίφραξη θα πρέπει να απομονώνει αποτελεσματικά το χώρο του εργοταξίου ώστε να εμποδίζονται πρόσωπα που δεν έχουν άδεια να εισέρχονται θεληματικά ή αθέλητα. �Ο χώρος εργασιών του εργοταξίου περιλαμβάνει το χώρο εκτέλεσης των εργασιών, το χώρο αποθήκευσης υλικών και αχρήστων και το χώρο αποθήκευσης των μηχανημάτων και του εξοπλισμού. �
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ
8. Λαμβάνεται πρόνοια για την ασφαλή και χωρίς κινδύνους για την υγεία είσοδο και έξοδο προσωπικού, οχημάτων και μηχανημάτων στο εργοτάξιο χωρίς να δημιουργούνται προβλήματα στη τροχαία κυκλοφορία ή στη διακίνηση πεζών και οχημάτων καθώς και για την ασφαλή και χωρίς κινδύνους για την υγεία διακίνηση των πεζών και οχημάτων δίπλα από τον περιβάλλοντα χώρο του εργοταξίου. Όπου απαιτείται πρέπει να διαμορφώνονται κατάλληλα σχεδιασμένες δίοδοι για την ασφαλή διακίνηση των πεζών.
9. Τοποθετείται κατάλληλη και επαρκής σήμανση ασφάλειας και υγείας καθώς και ικανοποιητικός προσωρινός φωτισμός, όπου απαιτείται.
10. Συστήνεται όπως:
10.1. Το ελάχιστο ύψος της περίφραξης του εργοταξίου σε κάθε περίπτωση είναι τουλάχιστον 1.8 m.
* 10.2. Χρησιμοποιούνται προκατασκευασμένα στοιχεία τα οποία διασφαλίζουν ευστάθεια καθώς και εύκολη συναρμολόγηση / εγκατάσταση και εύκολη αποσυναρμολόγηση αλλά που ταυτόχρονα εμποδίζουν την εύκολη μετακίνηση τους. Τέτοια στοιχεία είναι π.χ. μεταλλικά πλαίσια με μεταλλικό πλέγμα ή άλλο υλικό ελαφριού τύπου και βάσεις βαρετού τύπου (από σκυρόδεμα ή πλαστικές οι οποίες γεμίζουν με άμμο) οι οποίες έχουν υποδοχές για τη στερέωση των πλαισίων. �
* 10.3. Τα κατασκευαστικά στοιχεία καθώς και τα υλικά κατασκευής να έχουν ομαλές επιφάνειες και άκρα. Γενικά να λαμβάνεται πρόνοια ώστε η όλη κατασκευή της περίφραξης να μην δημιουργεί νέους κινδύνους. Ειδική πρόνοια πρέπει να λαμβάνεται υπόψη στις περιπτώσεις που η περίφραξη γειτνιάζει με χώρους όπου αναμένεται να διακινούνται παιδιά, όπως π.χ. σε αυλές σχολείων, πάρκων, δίπλα από πεζόδρομους και πεζοδρόμια. �
10.4. Οποιαδήποτε ανοίγματα της κατασκευής της περίφραξης, όπως π.χ. το κενό μεταξύ της περίφραξης και του εδάφους ή τα ενδιάμεσα κενά ή τα διάκενα του πλέγματος, που τυχόν χρησιμοποιείται, να είναι τέτοιου μεγέθους ώστε να μη δημιουργεί νέους κινδύνους και να ευκολύνει την παραβίαση της περίφραξης από το κοινό και ιδιαίτερα από τα παιδιά.
11.Στις περιπτώσεις οδικών έργων, όπου επιτρέπεται η τροχαία κίνηση κατά τη λειτουργία του εργοταξίου, θα πρέπει επιπρόσθετα από την περίφραξη για την απομόνωση του εργοταξίου να τοποθετούνται και κατάλληλα συστήματα αναχαίτισης, όπως π.χ. στηθαία ασφαλείας, ή άλλα ισοδύναμα μέτρα με ανάλογη ρύθμιση του ορίου ταχύτητας, τα οποία είναι κατάλληλα για την απορρόφηση της κρουστικής ενέργειας σε περίπτωση πρόσκρουσης με οχήματα. Τα εν λόγω συστήματα θα πρέπει να συνάδουν με τα Κυπριακά ή / και Ευρωπαϊκά ή / και άλλα ισοδύναμα Πρότυπα. Σε αντίθετη περίπτωση θα πρέπει να αποδειχθεί και να τεκμηριωθεί η καταλληλότητά τους.
ΠΡΟΣΟΧΗ !!!
Στις περιπτώσεις όπου οι εργασίες του εργοταξίου περιλαμβάνουν και εκσκαφές κοντά στα όρια του χώρου του εργοταξίου, η περίφραξη για την απομόνωση του εργοταξίου δεν αποτελεί πάντοτε και την κατάλληλη περίφραξη των εκσκαφών για προστασία από το κίνδυνο πτώσης προσώπων ή/και αντικειμένων μέσα στην εκσκαφή.
Νοείται ότι στις περιπτώσεις αυτές θα πρέπει να γίνεται ξεχωριστή εκτίμηση για τον κίνδυνο πτώσης μέσα στην εκσκαφή, με βάση την οποία να καθορίζονται τα απαιτούμενα προληπτικά και προστατευτικά μέτρα.
Ιανουάριος 2010 ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Μάιος 2012 (Αναθεώρηση)






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου