Τετάρτη 30 Νοεμβρίου 2022

Vision zero

Ο απολογισμός του 2022 θα είναι πάλι τραγικός . Εάν συνεχίσουμε έτσι θα χάνουμε εκατοντάδες ανθρώπους κάθε χρόνο και πιο πολύ νέους και εγώ είμαι στα πρόθυρα της καταθλίψεις. Τροχαία ατυχήματα στην Ελλάδα: πάνω από 130.000 νεκροί μια Λάρισα ,πάνω 350.000 ανάπηροι μισή Θεσσαλονίκη και 2 εκατ. τραυματίες τα τελευταία 50 χρόνια. Η Ελλάδα πληρώνει βαρύ φόρο αίματος τις τελευταίες δεκαετίες, με τα τροχαία να είναι η πρώτη αιτία θανάτου για τις ηλικίες 19-29 ετών, η δεύτερη για παιδιά 5-14 ετών και η τρίτη αιτία για τις ηλικίες 30-44 ετών. Μεγάλη υπαιτιότητα για τα περισσότερα θύματα είναι οι κυβερνήσεις των τελευταίων δεκαετιών που δεν κατάφεραν να εκπονήσουν ένα σοβαρό σχέδιο για την μείωση των σοβαρών τροχαίων ατυχημάτων που προκαλούν θανάτους και σοβαρούς τραυματισμούς,αποσπασματικά νομοθετούν κάθε λίγο και λιγάκι, παλινδρομούν και φοβούνται το πολιτικό κόστος στο να αυστηροποιηθούν οι νόμοι π.χ βαριές ποινές για σοβαρά ατυχήματα με εγκατάλειψη θύματος ,αλκοόλ, υπερβολική ταχύτητα , δραστική μείωση του ορίου ταχύτητας στον αστικό ιστό κλπ κλπ Οι επενδύσεις είναι ελάχιστες στην βελτίωση και την συντήρηση των υποδομών για την οδική ασφάλεια, οι ελεγκτικοί μηχανισμοί τραγικά ανεπαρκείς,το ίδιο και η παιδεία η ενημέρωση από μικρή ηλικία για την οδική ασφάλεια . Η ανικανότητα του κρατικού μηχανισμού είναι γνωστή, αφού δεν ήταν ικανοί θα μπορούσαν από την δεκαετία του 90 να αντιγράψουν ένα σχέδιο από το εξωτερικό και να το προσαρμόσουν στα εδώ δεδομένα, θα είχαν γλιτώσει χιλιάδες ζωές. Το Vision Zero είναι η σουηδική προσέγγιση στον τρόπο σκέψης για την οδική ασφάλεια . Μπορεί να συνοψιστεί σε μια φράση: Καμία απώλεια ζωής δεν είναι αποδεκτή. Η προσέγγιση Vision Zero έχει αποδειχθεί εξαιρετικά επιτυχημένη. Βασίζεται στο απλό γεγονός ότι είμαστε άνθρωποι και κάνουμε λάθη. Το οδικό σύστημα πρέπει να μας κρατά σε κίνηση. Πρέπει επίσης να έχει σχεδιαστεί για να μας προστατεύει σε κάθε βήμα. Το Vision Zero σχεδιάστηκε το 1994. Όπως όλες οι καλές ιδέες, αυτή ταξίδεψε γρήγορα. Μόλις τρία χρόνια αργότερα, η Βουλή ψήφισε ένα νομοσχέδιο για την ασφάλεια της οδικής κυκλοφορίας που έθεσε το Vision Zero στη σουηδική νομοθεσία. Το νομοσχέδιο θέτει ως τελικό στόχο να μην υπάρχουν θάνατοι ή σοβαροί τραυματισμοί στους δρόμους της Σουηδίας και δεν αρκείται απλώς στη μείωση των ατυχημάτων σε ένα οικονομικά διαχειρίσιμο επίπεδο. Έκτοτε, η Σουηδία διαμορφώνει τη στρατηγική της για τη μεταρρύθμιση της οδικής ασφάλειας με βάση την προσέγγιση Vision Zero . Πολλές άλλες χώρες έχουν υιοθετήσει την ίδια προσέγγιση που μερικές φορές ονομάζεται επίσης βιώσιμη ασφάλεια (NL) ή Προσέγγιση Ασφαλούς Συστήματος (ΟΟΣΑ) . Το Vision Zero συνέβαλε επίσης στις δεξιότητες και τις τεχνικές εξελίξεις που πιστεύουμε ότι μπορούν να είναι χρήσιμες στον υπόλοιπο κόσμο, επειδή η οδική ασφάλεια εξακολουθεί να είναι ένας από τους μεγαλύτερους κινδύνους για την ασφάλεια ειδικά για τους νέους σε όλο τον κόσμο.Tο Vision Zero αποδείχθηκε επιτυχημένο σε χωρες της Ευρώπης που το εφαρμοσαν και τώρα κερδίζει δυναμική στις μεγάλες αμερικανικές πόλεις.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου