Πέμπτη 11 Νοεμβρίου 2021

Αντιπλημμυρικά έργα

Τα αντιπλημμυρικά έργα και η συντήρηση αυτών,δεν χωρούν εκπτώσεις δεν είναι ένα παρκάκι ,εξαρτώνται ζωές και περιουσίες.
Όπου και να βρίσκομαι στην Ελλάδα η το εξωτερικό σε αστικό τοπίο η στην φύση μου αρέσει να παρατηρώ το τι συμβαίνει γύρω μου και ότι μου κάνει εντύπωση καλη η κακή το καταγραφω και το αναλύω.
Μεγάλο μου πάθος είναι το αστικό στο οποίο και ζω, βλέπω και παρατηρώ και διαθέτοντας πολλές τεχνικές και θεωρητικές γνώσεις ότι σοβαρό στρεβλό επισημαίνω το αναφέρω στις αρμόδιες αρχές (η ανταπόκριση ελάχιστη) και συχνά τα αναρτώ στα μέσα κοινωνική δικτυώσεις.
Την τελευταία δεκατιά πάνω από 300 email και εκατοντάδες φωτογραφίες έχω στείλει, κυρίως στην τοπική αυτοδιοίκηση (δήμους και περιφέρεια ) με αποτέλεσμα να μην είμαι αρεστός (κόκκινο πανί ) να με λένε γραφικό και να δεχτώ μέχρι και εκβιασμό για την επιμονή μου.
Ένα από τα πολλά θέματα που τους έχω επισημαίνει εδώ και χρόνια,εκτος από τις τεράστιες ελλείψεις αντιπλημμυρικών έργων είναι η συντήρηση και η ποιότητα των αντιπλημμυρικών έργων που υπάρχουν η γίνονται.
Πάρα πολλές φορές έχω βρεθεί αντιμέτωπος σε ένα αγώνα πιγκ πογκ ευθηνών μεταξύ υπηρεσιών και κυρίως Δήμων και Περιφέρειας Π.Χ οι υπόγειες διαβάσεις αυτοκινήτων κάτω από την ΣΥΓΓΡΟΥ από την δεκαετία του 70 που κατασκευαστήκαν δεν υπάρχει ακόμη αρμόδιος φορέας για την συντήρηση τους. Πρώτον τους έχω αναφέρει για την σχεδόν ανύπαρκτη συντήρηση καθαρισμό σε βάθος φρεάτια και σωληνώσεις όμβριων υδάτων,σε πάρα πολλά σημεία τησ περιοχής μου και κυρίως σε επικίνδυνα σημεία,όπως είναι οι υπόγειες διαβάσεις αυτοκινήτων.
Δεύτερον παρατηρώντας τα αντιπλημμυρικά έργα που γινόντουσαν στην Ν.Σμυρνη πριν 4-5 χρόνια, διαπίστωσα μετά από έρευνα το πόσο κακής ποιότητας και ανεπαρκή είναι, δεν θα μπω σε λεπτομέρειες, ένα καλό εργαλείο για να διαπιστώσεις την κακή ποιότητα είναι η σύγκριση.
Εν ολίγης, το κύριο κριτήριο που γίνονται τα περισσότερα μικρομεσαία έργα στην Ελλάδα και αρκετά μεγάλα είναι το οικονομικό κόστος,στην μεγαλύτερη δυνατή έκπτωση που θα πάρουν, δίνονται έργα και με έκπτωση 50%,και o πιο άσχετος καταλαβαίνει τι έργο θα γινει, μίας και οι έλεγχοι που γίνονται από τους δημόσιους φορείς είναι τυπικοί η ανύπαρκτοι και εάν συμπεριλάβω και τον παράγοντα διαφθορά το μείγμα γίνετε εκρηκτικό .
Τα έργα που γίνονται για την προστασία των ανθρώπων και των περιουσιών στην χώρα μου από φυσικά φαινόμενα εκτός από κακής ποιότητας είναι κακοσχεδιασμένα,ανεπαρκή, αποσπασματικά και από ανεπαρκείς τεχνικές εταιρίες.
Παράδειγμα για να γίνω κατανοητός π.χ.ένα συρματόσχοινο οι προδιαγραφές του κατασκευαστή είναι να σηκώνει 10 τόνους ο κατασκευαστής έχει προβλέψει και κάποιους απρόβλεπτους παράγοντες (μια αντίσταση ένας λάθος υπολογισμός κλπ.)και έχει δώσει ένα επιπλέον 30-40 % ασφάλεια δηλαδή αυτό το συρματόσχοινο μπορεί να σηκώσει και 14 τόνους.
Τα αντιπλημμυρικά έργα έκτος των πολλών παθογενειων που προανέφερα, έχουν υπολογιστεί να ανταποκριθούν στο μίνιμουμ των καιρικών φαινομένων και υπολογίζοντας μόνο από μετρήσεις του παρελθόντος χωρίς να έχουν λάβει υπόψιν το μέλλον.
Στα αντιπλημμυρικά έργα δεν χωρούν εκπτώσεις δεν είναι ένα παρκάκι ,εξαρτώνται ζωές και περιουσίες.
Καταλαβαίνει και ο ποιο απλός πολίτης διαβάζοντας αυτά που γράφω το τι πρόκειται να γινει στο μέλλον εάν επιδεινωθούν τα καιρικά φαινόμενα.
Η μόνη άμυνα για όλα αυτά είναι ο ενεργός πολίτης που ελέγχει την εξουσία.
Ένα πολύ μικρό δείγμα φωτογραφιών από το αρχείο μου.





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου