Παρασκευή 28 Οκτωβρίου 2016

ΜΙΣΘΟΙ ΒΟΥΛΓΑΡΙΑΣ ΜΕ ΤΙΜΕΣ ΕΛΒΕΤΙΑΣ (ακόμα και εκεί έχεις επιλογές )

Από την μια υπάρχει ένα κράτος που μας πίνει το αίμα, από την άλλη έχουμε πολυεθνικές,αλυσίδες super market εγχώριες και εισαγόμενες που μας τρώνε τις σάρκες.  
Ένα διαχρονικό πάρτι δεκαετιών αισχροκέρδειας που συνεχίζετε μέχρι σήμερα με μικρότερους τζίρους,μιλάμε για τα καρτέλ των super market (ένα από τα πολλά που υπάρχουν στην Ελλάδα)
Η μέχρι τώρα κατευθυνόμενες έρευνες στις τιμές των τροφίμων στην Ελλάδα με την υπόλοιπη Ευρώπη δεν έχουν καμία σχέση με την πραγματικότητα,η εξάρτηση των ΜΜΕ από τις διαφημίσεις των πολυεθνικών και σουπερ μάρκετ δεν τους επιτρέπει να κάνουν αντικειμενικές έρευνες και να αναδείξουν αυτό το τεράστιο θέμα.
Σε μια πρόσφατη μικρή έρευνα από τις πολλές που έχω κάνει. Πήρα 17 βασικά προϊόντα διατροφής που χρησιμοποιεί ένας οικονομικά αδύνατος μικρομεσαίος καταναλωτής (αλεύρι,γαλα , αυγά , κατεψυγμένα λαχανικα , κονσέρβα κλπ.) τα προϊόντα αυτά προέρχονται από τις ποιο οικονομικές σειρές που υπάρχουν στην χώρα μας 365 του ομίλου DELHAIZER πήγα διαδικτυακά στο super market DELHAIZER (και τοπικά πριν κάτι μήνες ) στο Βέλγιο και συγκρίνω τιμές με τον εδώ ΑΒ ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟ θυγατρική του Ολλανδοβελγικού ομίλου Ahold-Delhaize βασικά είναι η ίδια εταιρία .
Αυτά τα 17 βασικά ίδια προϊόντα στο Βέλγιο κοστίζουν 12,54 ευρώ και στην Ελλάδα 21,34 ευρώ.
Κανένας ΦΠΑ,κανενα μεταφορικό κλπ. δεν δικαιολογούν αυτή την τεράστια διαφορά μην ξεχνάμε ο μισθός ενός υπαλλήλου σουπερ μάρκετ στο Βέλγιο και την Ολλανδία είναι γύρω στα 1100-1300 ευρώ .
Η αιτία όλων αυτών είναι η ανυπαρξία του κράτους που δεν μπορεί να ελέγξει τα καρτέλ,η αδιαφορία, η νοοτροπία ,του μικρομεσαίου καταναλωτή κατάλοιπα από την εποχή των παχιών αγελάδων,οι ανύπαρκτες καταναλωτικές οργανώσεις.
Οι τιμές ανεξάρτητου super market (Σκλαβενιτης ,ΑΒ,Mymarket κλπ.)στην Ελλάδα είναι από 30-60% ποιο ακριβές από Γερμανία , Βέλγιο , Ολλανδία κλπ. σε όλα σχεδόν τα τυποποιημένα τροφίμα,ένα άλλο πλεονέκτημα στις χώρες της Ευρώπης είναι ότι έχεις πολλές επιλογές από πολλές εταιρίες που παράγουν τρόφιμα πράγμα που δεν υπάρχει στην Ελλάδα λόγω συρρίκνωσης των αλυσίδων.
Η διαμάχη των super market για τις τιμές που περνάν τα ΜΜΕ προς τα έξω είναι εικονική, οι συμφωνίες για τις τιμές κάτω από το τραπέζι είναι δεδομένες, η συνεργαζόμενη φιλανθρωπία αυτών των δυο είναι ένα καλό μαρκετίστικο κόλπο.
Από την μια έχεις πρώτη φόρα αριστερά που το μόνο που την νοιάζει είναι να ρύθμιση στο τηλεοπτικό τοπίο , να προλάβει να διορίσει τους ιδεολογικά προσκείμενους της κλπ. από την άλλη έχεις ψευτοφιλελεύθερους μούγγα στην στρούγκα να μην θίξουμε τα συμφέροντα της ελεύθερης οικονομίας και πάει λέγοντας , δηλαδή σε αυτή την χώρα τίποτα δεν έχει αλλάξει από το 1985 μέχρι σήμερα.
Για του λόγου το αληθές ένα πολύ μικρό δείγμα φωτογραφιών




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου